Czym jest Employer Branding?

Opublikowano: 27 Nov 2018
Celem Employer Branding jest zbudowanie spójnego i pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy w opinii pracowników firmy, kluczowych kandydatów na rynku pracy oraz partnerów biznesowych oraz klientów.
Aby stworzyć taki sposób postrzegania, przedsiębiorstwo może zastosować kilka narzędzi:
- Ogłoszenia rekrutacyjne: EBpolega na budowaniu ofert pracy, które są unikalne, atrakcyjne i zróżnicowane. Oczywiście takie działania nie są zbudowane tylko na aspiracjach firmy, ale przede wszystkim na zdolności do wywiązania się z obietnicy oferowanej w ogłoszeniu.
- Social Media: LinkedIn, Facebook, Goldenline, Instagram, Twitter – Korzystanie z serwisów zawodowych oraz relacyjnych to dobry sposób na zbudowanie dialogu.
- Blog firmowy: Daje szanse na lepszy kontakt oraz komunikację z kandydatami i klientami
- Targi pracy: Targi pracy to doskonała okazja aby zaprezentować swoją firmę na zewnątrz
- Prasa, broszury, plakaty, obecność w uczelnianych biurach karier
Employer branding to długoterminowa strategia przyciągania, angażowania i zatrzymywania najbardziej utalentowanych pracowników w organizacji. To także budowanie marki pracodawcy „od wewnątrz”, gdzie priorytetem i odbiorcą działań jest pracownik. To on jest najbardziej wiarygodnym przedstawicielem, swoistym ambasadorem marki. Employer Branding nie może się odbyć bez udziału pracowników.
Należy dbać o rozwój pracowników - wysyłaj ich na szkolenia, poszerzaj ich kompetencje. Warto pomyśleć o benefitach pozapłacowych, np. karty Multisport, czy dofinansowanie do posiłków. Najważniejsza jednak jest atmosfera.
Skuteczny Employer Branding obniża koszty rekrutacji oraz skraca czas jej trwania, to wyższa satysfakcja i zaangażowanie pracowników, a co za tym idzie więcej rekomendacji. EB to również mniejsza podatność na „podkupienie” pracownika przez konkurencję oraz większa lojalność pracowników w cięższych dla firmy czasach.
Employer branding jest niezwykle ważnym czynnikiem odniesienia sukcesu przez organizację. Firmy posiadające mocny wizerunek pracodawcy mogą zatrudniać najbardziej utalentowanych pracowników, niejednokrotnie płacąc mniej; mają niższy wskaźnik nieobecności w pracy, bardziej zaangażowany i usatysfakcjonowany zespół pracowników, a w finale większe zyski dla firmy.
Najnowsze wpisy
